Підготовка державного замовлення – це процедура, через яку проходять всі державні установи, зацікавлені в придбанні певних товарів або ж отриманні послуг. На сьогодні, українське законодавство вимагає вид державних установ звітності з приводу проведення будь-яких процедур, в яких використовується бюджетне фінансування.

Одна з обов’язкових вимог – це підготовка річного плану закупівель. Це актуально не лише у випадку, коли мова йде про постачання товарів, але й при наданні послуг та виконанні різних робіт. В самому документі повинні чітко прописуватися всі заплановані витрати, які будуть здійснюватися протягом поточного року.

В окремих ситуаціях, коли потрібно внести зміни до річного плану держзакупівель, це можна зробити шляхом створення додаткової колонки в звіті, куди вноситься відповідна інформація. Про це ви можете дізнатися детальніше, якщо перейдете за запитом https://www.ueex.com.ua/rus/exchange-quotations/electric-power та знайдете розділ з інформацією, що цікавить безпосередньо вас. Українська енергетична біржа є одним з небагатьох ресурсів, що надає таку інформацію і відкритому форматі і робить це на дуже високому рівні.

Підготовка оголошення про проведення державних закупівель

Говорячи про публічні закупівлі, цілком зрозуміло, що мова йде про пошук виконавця, що буде готовий взятися за виконання підготовленого замовлення. Незалежно від того, чи то є товар, послуга або ж виконання робіт, є чіткий регламент, якого повинні дотримуватися всі учасники та замовники.

Саме оголошення про запуск тендерних закупівель публікується не в системі ПроЗорро, а на акредитованих електронних майданчиках. У вас є можливість обрати один з цих сервісів та користуватися виключно ним або ж активно використовувати різні ресурси, якщо ви вважаєте цей варіант доцільним.

Варто розуміти, що саме оголошення повинно в собі містити повний перелік тендерної документації, чітко прописані критерії до рівня кваліфікації, детальні характеристики предмету закупівлі та критерії, на основі яких будуть оцінюватися всі отримані пропозиції від потенційних учасників.

Особливої уваги заслуговує пункт з кваліфікаційними критеріями, до якого можна віднести декілька важливих моментів:

  • Наявність матеріальної бази та відповідного обладнання, яке обов’язково знадобиться для виконання всіх вимог, прописаних в оголошенні;
  • Наявність працівників, які мають достатній рівень кваліфікації та можуть гарантувати високий рівень знань, виходячи з свого досвіду в цій сфері;

Важливо, щоб учасник в боротьбі за тендерне замовлення міг підтвердити свій досвід шляхом надання відповідних документів. 

Ще один цікавий момент стосується відведеного часу, протягом якого повинна пройти вся процедура. Важливо пам’ятати, що між кожним етапом є певний відрізок часу, за який учасники мають можливість внести поправки до своїх пропозицій або ж виконати якісь інші дії, які не були зроблено на етапі підготовки до участі в торгах.

Переваги проведення малої приватизації в ПроЗорро

Приватизація – це ще один процес, який є досить розповсюдженим на території України ще з часів набуття незалежності. Вже тоді розпочався великий розпродаж і всі компанії та установи, що роками знаходились в державній власності, стали активно переходити до рук приватних осіб.

Не так давно, система ПроЗорро запустила ще один напрямок в торгах – це мала приватизація. Відповідно, починаючи з цього моменту, єдиним легальним способом проведення малої приватизації, стало використання системи ПроЗорро та формату торгів.

Приватизація відноситься до малої в тому випадку, якщо сумарна вартість лоту не перевищує 250 мільйонів гривень.

Говорячи про те, які об’єкти можна знайти на торгах, то це можуть бути:

  • Транспортні засоби різного призначення;
  • Нерухоме майно – це можуть бути як житлові так і промислові об’єкти;
  • Компанії та заводи – можуть бути активними або ж непрацюючими;
  • Земельні ділянки;
  • Цінні папери;
  • Недобудови та інші об’єкти інфраструктури.

Варто зазначити, що замовником в таких аукціонах завжди виступає державна установа, тому до участі в таких торгах потрібно підходити дуже відповідально.

Що стосується переваг малої приватизації в онлайн форматі, то тут можна загострити увагу на таких моментах, як:

  • Зручність – пройти процедуру можна з будь-якого пристрою, головне – це мати стабільний  інтернет;
  • Прозорі умови – кожен учасник має можливість конкурувати з іншими користувачами, знаходячись з ними в рівних умовах;
  • Легальність – такий формат приватизації чітко контролюється законодавством країни і не порушує ніяких чинних норм.

Насправді, переваг набагато більше і ви зможете в цьому впевнитися самостійно, якщо спробуєте взяти участь в таких торгах.